CADCollege logo

Unity Gevorderd: Interactief VR-ontwikkelaar

Deze cursus is bedoeld voor gebruikers van Unity die interactieve VR omgevingen ontwikkelen. Gebaseerd op een bestaand 3D model leert u uitgebreide VR interactie toe te kennen aan een 3D model. U maakt onder andere een interface die in VR is te bedienen.

Unity Gevorderd

€ 1890,- all-in prijs (ex. btw). In 4 dagen.
  • Studeren in kleine groep
  • Unity certificaat
  • incl. eBook
Cursusplanner bel voor advies op maat:
024 356 56 77 of type uw vraag

Cursusgegevens

Doelgroep
Unity gebruikers
Voorkennis
3 maanden ervaring of Unity Basiscursus
Duur
4 dagen
Lesmateriaal
eBook toegang via MyLiveBook
Certificaat
Unity Authorised Training Partner (UATP), wereldwijd erkend
Plaats
CAD-leslokalen, Nijmegen

U leert

  • Opzetten van een Unity VR project
  • Aanmaken van interactieve objecten
  • Locomotion en Teleportation
  • User Interfaces in VR
  • Geavanceerde interacties in VR
  • Audio en gebruikerservaring in VR
  • Belichting en Post Processing in VR
  • Optimaliseren van VR/AR ervaringen

Onderwerpen in detail

De cursus is in het Nederlands, maar de lesstof is in het Engels, daarom zijn de onderwerpen in het Engels omschreven.

Setting up VR in Unity
• An Overview of VR
• Setting up a VR-Enabled Project with Unity and the XR Interaction Toolkit
• Configuring an XR Rig with the XR Interaction Toolkit

Interactors and Interactables
• Using Interactors and Interactables with the XR Interaction Toolkit
• XR Interaction Tookit: Working with the Socket Interactor

Locomotion in VR
• Locomotion and Teleportation in the XR Interaction Toolkit

User Interfaces in VR
• Best Practices for User Interfaces (UI) in VR with the XR Interaction Toolkit

Advanced Interactions in VR
• Customizing Interactors and Interactables in XR Interaction Toolkit

Audio and User Experience in VR
• Quality of Life Adjustments in VR
• Best Practices for Immersive Audio in VR

Lighting and Post Processing in VR
• Introduction to URP
• Introduction to the Post-Processing Stack
• Post-Processing Effects: Bloom
• Post-Processing Effects: Vignette

Creating Networked VR Applications
• Setting up Photon Unity Networking
• Configuring Photon Transform Views
• Configuring Photon Rigidbody Views

Advanced Networking
• Configuring Object Ownership in Networked Photon Applications

Final Project Review
• Optimizing your VR/AR Experiences
• Working with the Unity Recorder