CADCollege logo

Cursus 3ds Max Basis

Heeft u ontwerptalent en wilt u prachtige 3D-design presentaties en animaties creeren. Met Autodesk 3ds Max maakt u uw mooiste ontwerpen digitaal. Op veel gebieden is aantrekkelijke visualisatie steeds meer een must, bijvoorbeeld in de architectuur, bij productontwerpen, reclame of in de digitale wereld van internet, games en films. Kortom een cursus waar u nog veel profijt van heeft!

3ds Max Basis

€ 1290,- 4 dagen all-in prijs (ex. btw). Binnen vier dagen maakt u professionele visuals en animaties.
  • Studeren in kleine groep
  • Autodesk Certificaat
  • incl. Leer- en naslagwerk
Cursusplanner bel voor advies op maat:
024 356 56 77 of type uw vraag

Cursusgegevens

Doelgroep
Architecten, designers, film-, game-, reclamemakers
Voorkennis
geen voorkennis vereist
Duur
4 dagen
Lesmateriaal
Leerboek Autodesk 3ds Max
Certificaat
Autodesk Authorised Training Centre (ATC), wereldwijd erkend
Plaats
CAD-leslokalen, Nijmegen

U leert

Tijdens deze cursus worden de belangrijkste tekentechnieken voor 3D-presentaties en 3D-animaties behandeld.

Aan bod komen:

  • User Interface: uitleg over de verschillende schermonderdelen, werken met viewports, het Command Panel, belangrijke praktische sneltoetsen, navigatiemogelijkheden.
  • Werken met bestanden: projecten in 3ds Max, bewaren van bestanden met versiebeheer, samenvoegen van bestanden, referentiebestanden, AutoCAD- en Revit bestanden importeren, file Linking met AutoCAD en Revit, importeren van Inventor- en SketchUp bestanden.
  • Aan de slag met 3ds Max: werken met juiste eenheden, scene Management technieken, objecten hernoemen, werken met Layers vs Objects, selectiesets maken en beheren, Objecten Groeperen.
  • Transformeren van objecten: transform mogelijkheden, juist verschalen van objecten, coördinaatsystemen, dupliceren van objecten, Object Snap mogelijkheden, objecten met elkaar uitlijnen, het gebruik van het Array-commando, Clone en Align mogelijkheden.
  • Conceptueel ontwerpen met behulp van Modifiers: volgorde van Modifiers, Sub-Object mogelijkheden, praktische modifiers in gebruik.
  • 3D conceptueel ontwerp: Shapes, Shape Modifiers, Editable Poly technieken.
  • Materialen en texturen: werken met de Material Editor, Physical Materiaal, Diverse Map types.
  • Werken met Physical Cameras:  Camera Technieken, verschillende Cameralenzen en shots, perspectieven, Camera animatie.
  • Belichting: daglicht en kunstlicht.
  • De basis van animatie: werken met Keyframes, timing, Path Constraint.
  • Rendering: Render Frame Window technieken, Render Setup, Batch Rendering, Netwerk rendering.

U kunt na de cursus

Na deze cursus bent u in staat om zelfstandig een professionele visualisatie en animatie te maken op basis van een 3D-model.